Drie websites in één.
Susan Aretz begon haar digitale avontuur in 2012. Lekkere en gezonde recepten voor jonge kinderen waren er bijna niet, of in ieder geval niet makkelijk te vinden. Dit zorgde ervoor dat Susan begon met Smulpaapje.nl, een platform voor ouders met kinderen die houden van goed eten. In 2018 volgde toen Carpefckndiem.nl. Een website over alles wat het leven mooier, leuker én lekkerder maakt. Daarnaast beheerde zij ook nog de website SusanAretz.nl. Hoog tijd dus om deze drie websites onder één noemer samen te voegen.
Stap 1: Doelen bepalen
De belangrijkste onderwerpen die tijdens de gesprekken aan bod zijn gekomen zijn gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid. Naast het feit dat Susan de huidige websites onder één dak wilde samenbrengen mochten ook alle bestaande pagina’s, teksten, afbeeldingen en waardevolle links die ze in de afgelopen acht jaar heeft opgebouwd natuurlijk absoluut niet verloren gaan.
Stap 2: WordPress als basis
Om tot één overzichtelijke website te komen, die het bijhouden en bewerken voor Susan een stuk makkelijker moest maken, hebben we deze ontwikkeld in het gratis, en wereldwijd gebruikte WordPress CMS.
Stap 3: Een sterke look & feel
Vervolgens zijn we in een online ontwikkel-omgeving gestart met het opzetten en ontwerpen van zowel de structuur, als een opvallende beeldtaal, waarin alle bestaande content op een duidelijke manier een nieuwe plek heeft gekregen.
Stap 4: Content migreren
Toen de structuur en het ontwerp eenmaal vast stonden, begon de website pas echt vorm te krijgen. Maar de belangrijkste stap, de vindbaarheid behouden, moest toen nog gezet worden. Samen met Susan en Nigel Hooijmans hebben we intensief samengewerkt om de 1.500 meest bezochte pagina’s van Smulpaapje.nl en Carpefckndiem.nl onder te brengen op SusanAretz.nl, zonder dat deze hun opgebouwde waarde in de zoekresultaten van Google zouden verliezen.
Stap 5: Test 1, 2, 3 en live!
Doordat wij tijdens het hele proces nauw met Nigel Hooijmans hebben samengewerkt in onze ontwikkel-omgeving was de uiteindelijke live-gang, na een intensieve testperiode, een fluitje van een cent en wisten de vaste bezoekers van Susan de nieuwe website alweer snel te vinden en is het aantal bezoekers vanaf dit moment blijven groeien.